Rondreis Ghana - Rondreis Ghana - Highlights Ghana 14 dagen

Highlights Ghana - de pracht van de Volta Region en de Ashanti

In deze rondreis ervaar je Ghana in vogelvlucht. Heel intens ontdek je de highlights in het zuiden van Ghana. In die 14 dagen ontmoet je verschillende bijzondere volkeren, je bewondert de wilde beesten in hun prachtige natuur en waant je terug in de tijd langs de slavenkust.
Land:Ghana in West-Afrika
Bijzonder:cultuur, natuur, historie en deelname aan lokale activiteiten
Hoe:individuele rondreis, vanaf 2 personen
Duur:14daagse rondreis
Seizoen:het hele jaar door, startdatum in overleg
Fair?inkomsten genereren voor armsten

Hoogtepunten en route van de reis

Hoogtepunten van de reis:
* Ontdek de bruisende hoofdstad Accra
* Verblijf in de Volta Region
* Ervaar lokale bedrijvigheid
* Relax aan het privé palmenstrand
* Bezoek de regenwouden

ROUTE: Accra - National Park Shai Hill – Atsiekpoe – Kumasi – Ashanti – Kakum National Park – Elmina - Accra

Dag 1 - Aankomst

De rondreis 'Highlights Ghana' begint in Accra, het startpunt voor een bijzondere reis door Ghana. Accra is een snel groeiende, bruisende stad, belangrijk economisch centrum in West-Afrika en heel anders dan de rest van het land. We blijven hier een nachtje slapen, zodat we uitgerust zijn voor de avontuurlijke reis.

Dag 2 & 3 - Tradities in de Volta Regio

Na het drukke Afrikaanse leven in de hoofdstad te hebben geproefd, start de rondreis naar het vruchtbare gebied in de Volta Regio. We bezoeken het Nationale Park Shai Hill, waar vooral vogelliefhebbers hun ogen uit kijken, vanwege de talloze soorten die er rondvliegen. In het dorpje Atsiekpoe ontmoeten we de lokale bevolking. Ze laten ons vol trots het dorp met hun lemen hutten zien, stellen ons voor aan de chief en nemen ons mee het land op. In de Cashew Lodge, aan de oever van de prachtige Volta rivier, zwijmel je weg bij de betoverende gloed van de zonsondergang over het water.

Dag 4 t/m 7 - Bergen en watervallen

Tijdens deze dagen gaan we letterlijk wat hogerop in de Volta regio, naar het gebied met de hoogste bergen van het land. De groene bergen staan bekend om hun prachtige natuur en enorme watervallen. We trekken langs bijzondere plekken, naar grotten en een apenreservaat dat vanuit de community wordt gerund. We ontmoeten de typisch Ghanese wevers in Kpetoe en verblijven in verschillende community lodges, waar de armere bevolking profiteert van de inkomsten uit toerisme. Ook overnachten we een keer in een comfortabel hotel. Zo ontdek je hoe veelzijdig Ghana is!

Dag 8 & 9 - Lokale bedrijvigheid

Deze dagen ontdekken we de enorme diversiteit aan vakwerk in Ghana. We worden vol trots rondgeleid door de glaskralen fabriek en we zien hoe in een dorpje cacao wordt bereid voor chocolade. De volgende dag trekken we op het mooiste moment van de dag het wonderschone bos in voor een ochtendwandeling. Daarna zien we hoe dorpelingen in Ghana samen hun ambachten uitoefenen. Misschien mag je wel meedoen!
Voordat we weer in de paradijselijke Lake Point Lodge aankomen, dompelen we ons nog even onder in de drukte en chaos op de grootste markt van West-Afrika, de Kejetia markt in Kumasi. Laat je verrassen!

Dag 10 - Relaxen

Deze dag is heerlijk om even bij te komen en alle ervaringen te herbeleven. Het privé palmenstrand aan het magische meer van de Ashanti is hier uitermate geschikt voor. Maar lekker actief doorgaan, kan ook. Het is een prachtige omgeving voor wandelingen, de dorpjes rond het meer ontdekken of de omgeving verkennen op de rug van een paard.

Dag 11 - Regenwoud en apen

Ghana kent een paar prachtige regenwouden. Vandaag brengen we een bezoek aan het Kakum National Park. Dit park wordt volledig lokaal gerund en heeft als hoogtepunt een brug in de toppen van de bomen, waar je tussen de apen door loopt. Waan je echt in een oerwoud en bereid je voor op een nacht slapen in een boomhut middenin de jungle, soezen op de geluiden van de tropische dieren en wakker worden van de eerste zonnestralen.

Dag 12 & 13 - De slavenkust

In West-Afrika zijn veel van onze voorouders betrokken geweest bij de slavenhandel. Deze geschiedenis komt heel dichtbij bij het zien van de forten in en rond Elmina. De indrukwekkende bouwwerken laten de geschiedenis zien van de slavenhandel vanuit West-Afrika en maken je even stil als je je realiseert hoe omvangrijk dit is geweest. Om bij te komen van deze indrukken overnachten we vervolgens in een idyllische lodge aan het strand.

Dag 14 - Van de kust terug naar Accra

Natuurlijk is de kust ook heerlijk om te relaxen en te genieten van de ondergaande zon vanaf het strand. Voordat we op weg naar het vliegveld gaan, is er nog even tijd om alle indrukken te verwerken en te genieten van de laatste dag van deze bijzondere reis.